Ai da un sac de perle pe o bucata de paine?

Doi negustori de bijuterii au ajuns in acelasi timp la un caravanserai in desert.

Fiecare din ei stia de prezenta celuilalt.

Pe cand isi descarcau marfa, unul dintre ei nu a rezistat tentatiei de a se lauda, asa ca s-a prefacut ca scapa din greseala o perla mare pe jos.

Aceasta s-a rostogolit pana la picioarele celuilalt, care a cules-o cu gratie si i-a inmanat-o proprietarului, spunandu-i:

-Ai o perla foarte frumoasa, domnule. Este una dintre cele mai mari si mai stralucitoare pe care le-am vazut vreodata.

-Esti foarte amabil, domnule, i-a raspuns primul negustor. De fapt, e una din cele mai mici perle, pe care le am in colectia mea.

Un beduin care statea langa un foc de tabara si care asistase la intreaga scena, i-a invitat pe cei doi la masa si, in timp ce serveau bucatele , le-a spus:

-Prieteni, candva am fost si eu un negustor de bijuterii, la fel ca voi.

Intr-o zi m-a prins o furtuna mare de nisip, care m-a despartit de restul caravanei cu care calatoream, facandu-ma sa ma ratacesc.

Au trecut astfel mai multe zile, cand am intrat in panica, intrucat mi-am dat seama ca ma invarteam in cerc si ca, de fapt, nu am nici o idee incotro sa o apuc.

Aproape mort de foame am descarcat a suta oare bagajele de pe camila mea, cautand disperat ceva de mancare.

Imaginati-va bucuria mea cand am descoperit un pachetel pe care nu il observasem in celelalte ocazii.

L-am desfacut cu degetele tremurande.

Imaginati-va acum deziluzia mea cand nu am gasit altceva decat perle.

 

Anthony de Mello

 

Scrie un comentariu

Din categoria Povesti

Lasă un comentariu