Poti scapa de Moarte?

 

„Un negutator din Bagdad si-a trimis servitorul sa cumpere ceva din Bazar.

Omul s-a intors inapoi alb la fata si tremurand din tot corpul:

-Stapane, i-a spus el, cand eram la piata, am dat nas in nas cu un strain.

Cand m-am uitat mai bine la el, mi-am dat seama ca era Moartea.

Vazand ca ma ameninta, am luat-o la fuga, dar acum sunt foarte speriat.

Te implor, da-mi un cal ca sa plec imediat la Samara, astfel incat sa las cat mai departe in urma Moartea.

Facandu-i-se mila de servitorul sau, negustorul i-a dat cel mai rapid cal al sau.

Omul a incalecat si a plecat imediat in galop.

Nu peste mult timp, negustorul s-a dus el insusi in Bazar si a vazut intr-adevar Moartea plimbandu-se prin multime.

Curajos, s-a dus direct  la ea si i-a spus:

-Azi dimineata ai facut un  gest amenintator catre servitorul meu. De ce?

-Nu a fost un gest de amenintare, domnule, i-a raspuns politicoasa  Moartea.

A fost mai degraba un gest de surpriza vazandu-l in Bagdad.

-Cum adica, vazandu-l in Bagdad?! Doar aici locuieste.

-Da, dar cand am primit aceasta misiune, mi s-a spus ca il voi intalni la noapte in Samarra.

 

Foarte multi oameni se tem atat de tare de Moarte incat, in efortul lor de a o evita, uita sa traiasca.”

 

Anthony de Mello

 

 

Scrie un comentariu

Din categoria Povestiri

Lasă un comentariu