Cum sa traiesti bine cu soacra

 

 

c2

Am citit aceasta poveste cu talc in mai multe variante, cu personajele adaptate culturii americane, franceze, rusesti si chiar romanesti.

Se pare ca povestea originala ar fi aparut in China si e astfel:

Cu mult timp în urmă, era o fată pe nume Li-li care s-a măritat şi trăia în aceeaşi casă cu soţul şi soacra ei.

Cum au descoperit şi alte nurori înaintea ei şi Li-li a observat o nepotrivire de caracter cu cel al soacrei sale.

Personalităţile lor erau foarte diferite şi Li-li se enerva adesea din pricina obiceiurilor soacrei.

În plus, aceasta avea prostul obicei s-o critice mereu pe Li-li.

Treceau zilele, treceau săptămânile, treceau lunile, iar Li-li şi soacra ei nu conteneau să se certe şi să se înţepe reciproc.

Dar ce era şi mai teribil că după tradiţia antică chineză, Li-li trebuia să asculte de soacra ei şi să-i îndeplinească orice dorinţă.

Întreaga tensiune şi nefericire din casă o resimţea şi săracul soţ care nu ştia ce să mai facă.

În cele din urmă, Li-li n-a mai putut răbda oribilul caracter al soacrei sale şi decise să facă ceva.

Li-li s-a dus la un bun prieten al tatălui ei, domnul Huang, care vindea ierburi.

Ea îi povesti situaţia de acasă şi ii ceru sa-i dea nişte otravă, să rezolve această problemă o dată şi pentru totdeauna.

Domnul Huang se gândi o vreme şi în cele din urmă îi spuse:

  • Li-li am să te ajut să rezolvi problema ta, dar ascultă-mă bine şi fă întocmai cum îţi spun.

  • Sigur că da, domnule Huang, am să fac întocmai cum îmi spui, spuse Li-li.

Domnul Huang se duse în încăperea din spatele prăvăliei şi se întoarse după câteva minute cu o legătură de ierburi.

El îi spuse:

  • Nu poţi folosi o otravă cu acţiune imediată pentru a scăpa de soacra ta, pentru că toţi vecinii şi rudele tale vor intra la bănuieli.

De aceea am să-ţi dau nişte ierburi care treptat o să acumuleze otrava în corpul ei.

În fiecare zi presară puţin din aceste ierburi în mâncarea ei.

Iar acum, ca să fii sigură că nimeni nu va deveni suspicios când soacra ta va muri, trebuie să te porţi foarte grijuliu, arătându-te cât se poate de prietenoasă cu ea.

Nu te certa cu ea, îndeplineşte-i orice dorinţă are şi în concluzie trateaz-o ca pe-o regină.

Li-li era atât de fericită! Ea îi mulţumi domnului Huang şi se grăbi spre casă pentru a pune în aplicare planul criminal.

Au trecut săptămânile, au trecut lunile şi în fiecare zi Li-li îi servea soacrei sale mâncarea special pregătită.

Îşi amintea foarte limpede ce-i spusese domnul Huang ce trebuia să facă pentru a evita orice suspiciune şi îşi controla cu cea mai mare grijă caracterul, se supunea soacrei sale şi o trata ca şi cum ar fi fost propria sa mamă.

După ce au trecut şase luni întreaga atmosferă din casă se schimbase.

Li-li reuşi să-şi controleze caracterul atât de bine încât observă că practic nimic n-o mai poate tulbura sau scoate din sărite.

N-a avut nici cea mai mică dispută cu soacra ei, care se schimbase şi ea ca prin minune devenind mai amabilă, iar caracterul parcă se înmuiase şi te puteai înţelege cu ea.

De asemenea atitudinea soacrei faţă de Li-li s-a schimbat şi începu să ţină la ea ca la propria ei fiică.

Începu să le spună prietenilor şi rudelor că Li-li era cea mai bună noră ce poate fi găsită.

Li-li şi soacra sa se purta acum una cu alta de parcă ar fi fost o mamă adevărată cu fiica ei, iar soţul ei era foarte fericit să vadă minunata schimbare.

Într-o zi, Li-li veni să-l vadă pe domnul Huang şi îl rugă să o ajute din nou. Ea îi spuse:

  • Dragă domnule Huang, ajută-mă s-o scap pe soacra mea de otrava care o ucide pe ascuns! S-a schimbat într-o femeie atât de drăguţă şi atentă şi ţin la ea aşa de mult, ca la propria mea mamă, încât n-aş mai vrea să moară din cauza otrăvii pe care i-am dat-o.

Domnul Huang zâmbi şi clătină din cap:

  • Li-li, nu-ţi face griji. Eu nu ţi-am oferit niciodată nici o otravă.

Toate ierburile pe care ţi le-am dat erau ca să întăresc sănătatea soacrei tale.

Întreaga otravă era doar în mintea ta şi în atitudinea ta faţă de soacra ta, dar întreaga otravă a fost curăţată de iubirea pe care i-ai arătat-o!

Scrie un comentariu

Din categoria Povesti

Lasă un comentariu